Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Reagujemy na każde zgłoszenie dotyczące zagrożenia życia

Data publikacji 06.08.2024

Policjanci Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości poza wykonywaniem zadań związanych ze zwalczaniem cyberprzestępczości, realizują również czynności w przypadku otrzymania informacji od podmiotów współpracujących z Biurem, z której wynika, że czyjeś życie jest zagrożone. Od początku wakacji funkcjonariusze podjęli działania w 341 przypadkach, z których aż 242 dotyczyło małoletnich.

Sekcja Obsługi Całodobowej Wydziału Wywiadu Kryminalnego, to jedna z komórek organizacyjnych Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, która realizuje czynności związane z ratowaniem życia ludzi, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej i są w kryzysie emocjonalnym. Działania podejmowane są na każde zgłoszenia otrzymane od partnerów współpracujących z Biurem, a które dotyczą informacji znalezionej w sieci Internet, z której wynika że ludzkie życie jest zagrożone.

Właściwa i szybka reakcja na takie zgłoszenie, daje szansę na udzielenie pomocy osobie, której wydaje się, że jest w sytuacji bez wyjścia. Policjanci nie lekceważą żadnego zgłoszenia, a każdy sygnał jest szczegółowo sprawdzany.

Od początku roku funkcjonariusze podjęli już 1627 czynności ustaleniowych, z czego aż 1033 dotyczyło osób małoletnich. W 893 przypadkach działania zakończyły się umieszczeniem młodej osoby w szpitalu lub przekazaniem osobie najbliższej pod opiekę.

Tylko od początku wakacji do 31 lipca policjanci CBZC, podjęli 341 czynności z czego 242 dotyczyło małoletnich. Wobec 195 konieczna była dalsza pomoc szpitalna lub opieka osoby najbliżej.

Pamiętajmy, że sytuacje kryzysowe są przemijające. Wielu tragedii można uniknąć, wzywając pomoc. Jeśli widzimy, że osoba z naszego otoczenia jest przygnębiona, zapytajmy, jak możemy jej pomóc. Jeśli dzieje się coś złego i wiemy, że życie oraz zdrowie tej osoby może być zagrożone, zadzwońmy pod numer alarmowy 112 i postarajmy się przekazać służbom lokalizację, w której znajduje się potrzebujący pomocy. W takich sytuacjach czas ma decydujące znaczenie.

Gdzie szukać pomocy?

• 112 – numer alarmowy, który w stanach nagłego zagrożenia ratuje ludzkie życie.

• 800 70 2222 – całodobowy telefon Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym, depresji i z myślami samobójczymi, prowadzony przez Fundację ITAKA.

• 116 111 – całodobowy Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, oraz 800 100 100 – telefon dla Rodziców i Nauczycieli w Sprawie Bezpieczeństwa Dzieci, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 12.00–15.00).

• 800 120 002 – całodobowy, bezpłatny telefon Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia”.

• Strony internetowe, np.: www.pokonackryzys.pl czy www.liniawsparcia.pl. Można za ich pośrednictwem porozmawiać przez czat internetowy lub uzyskać odpowiedzi na pytania drogą e-mailową.

 

Powrót na górę strony