Aktualności

Nie hejtuję – szanuję! Konferencja z udziałem policjantki CBZC

Data publikacji 19.05.2025

Świadome poruszanie się w cyberprzestrzeni może uchronić niejedną osobę przed zagrożeniami, czyhającymi w wirtualnym świecie. Aby było to skuteczne, trzeba stale się edukować w tym zakresie. Wsparcia udzielają policjanci CBZC, którzy prowadzą intensywne spotkania i prelekcje profilaktyczne, a także biorą udział w konferencjach, podczas których dzielą się wiedzą na temat cyberprzestępczości.

Podkomisarz Anna Dryniak z Zarządu w Rzeszowie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, wzięła czynny udział w V Debacie nt. bezpieczeństwa w sieci " Hejt - mowa nienawiści. Nie hejtuję - szanuję!” Debata  została zorganizowana przez   Studenckie Koło Naukowe FOCUS, działające przy Wydziale Ekonomii i Zarządzania Państwowa Akademia Nauk Stosowanych im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu. W debacie wzięło udział ok. 200 osób.

W minionym tygodniu młodszy aspirant Małgorzata Skowrońska z Zarządu w Lublinie CBZC wzięła udział w spotkaniu z uczniami II Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie, które zorganizowali pracownicy działu Work Cafe Santender. Jest to cykliczna inicjatywa pracowników banku, których misją jest budowanie świadomości o cyberzagrożeniach. Młodzież miała okazję dowiedzieć się w jaki sposób wykorzystywane są przez cyberprzestępców kampanie phishinowe, spoofing, deepfake, dezinfomacja czy też jakie konsekwencje grożą za hejt oraz cyberprzemoc.

Policjantka spotkała się również z uczniami Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Niemcach, z którymi rozmawiała o sposobach oszustw jakie stosują przestępcy. Spotkanie miało też na celu lepsze zrozumienie zagrożeń związanych z hejtem oraz podniesienie świadomości jego wpływu na ludzi. Uczniowie dowiedzieli się jakie są formy i skutki cyberprzemocy, a także jak reagować i gdzie szukać pomocy w takich sytuacjach.

Takie spotkania zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim dlatego, że zwiększają świadomość, uczą bezpiecznego korzystania z Internetu, budują empatię i odpowiedzialność oraz rozwijają dojrzałość cyfrową.  Ponadto uczniowie chętnie włączają się do dyskusji, mają okazję porozmawiać o aktualnych zagrożeniach i swoich doświadczeniach.

 

Powrót na górę strony